Behöver man återbetala frakten till en konsument?

Svar: Är det fel på varan och fråga om en reklamation ska e-handlaren återbetala konsumenten samtliga avgifter som är erlagda inklusive frakt, skatter och fakturaavgifter.

Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kan du som e-handlare däremot avtala i allmänna villkor att konsumenten står för returfrakten.

Anne Bardeman
Skriven av Ansvarig för Trygg E-handel Anne Bardeman 26 januari 2024
Senast uppdaterad 27 januari 2024

Våra tjänster

Konsumenträttsexpert

Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis

1h gratis — varje år

Trygg E-handlare har rätt till 1h gratis kostnadsfri rådgivning till ett värde av 2500 kr/år.

Saknar du några frågor?

Mejla i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. Vi kommer även att hantera dina personuppgifter. För mer information läs vår integritetspolicy.

0 / 140